پولتیکو: صادرات سلاح‌های آلمانی به اسرائیل به حالت تعلیق درآمده است

برلین ارسال سلاح برای اسرائیل را تا زمان اطمینان‌یافتن از عدم استفاده از تسلیحات آلمانی علیه اهداف غیرنظامی به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش مشرق، پولتیکو به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که آلمان صدور تسلیحات برای اسرائیل را تا زمان ارائه تضمین از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم استفاده از سلاح‌های آلمانی در نسل‌کشی به حالت تعلیق درآورده است.

بر اساس قانون «کنترل سلاح‌های جنگی» آلمان، دولت باید از عدم استفاده از تسلیحات علیه اهداف غیرنظامی اطمینان حاصل کند. پیش‌تر شماری از فلسطینیان علیه اقدامات برلین برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، شکایت‌هایی را مطرح کرده بودند.

ارسال تسلیحات برای اسرائیل در شرایطی به حالت تعلیق درآمده است که صدراعظم آلمان اولاف شولتز در سالگرد واقعه ۷ اکتبر تصریح کرده بود که «ما در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم». این مقام همچنین تأکید کرده بود که صادرات سلاح به اسرائیل متوقف نخواهد شد و همچنان در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

واشنگتن و برلین به ترتیب اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان تسلیحات برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند. آلمان تنها در سال ۲۰۲۳، صادرات تسلیحاتی به ارزش ۳۲۶.۵ میلیون یورو به اسرائیل را تأیید کرده بود.

پیش‌تر در هفته‌های اخیر، فرانسه از توقف صدور تسلیحات به اسرائیل خبر داده و تأکید کرده بود که مسئله غزه باید به‌صورت دیپلماتیک حل‌وفصل شود. نخست‌وزیر اسپانیا پدرو سانچز نیز در اظهاراتی خواستار توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی شده بود.

ایالات متحده و آلمان در حالی تسلیحات مختلفی را برای رژیم صهیونیستی صادر کرده‌اند که اسرائیل در طول یک سال جنایات خود در غزه، بارهاوبارها اهداف غیرنظامی از جمله مدارس، مساجد و پناهگاه‌های آوارگان را هدف حملات خود قرار داده و هزاران نفر را نیز به شهادت رسانده است.

تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر در غزه و چندین هزار نفر نیز در لبنان بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    بیچاره غزه نظامی اش کجابود؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    آلمان تو گفتی و ما هم باور کردیم یه روده ی راست تو شکم حروم خورهای آلمانی وجود نداده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس